وجیه الله شیرمحمدی ، دبیر جشنواره عکس هشت

خانه » اخبار و نوشته ها » وجیه الله شیرمحمدی ، دبیر جشنواره عکس هشت
تهران، محل برگزاری چندین جشنواره رضوی و از جمله جشنواره هشت ویژه عکاسی با تلفن همراه است که برای اولین بار ایده آن به فکر جوان خوش‌فکر و هنرمند تهرانی وجیه‌الله شیرمحمدی رسید.

وجیه الله شیرمحمدی ، دبیر جشنواره عکس هشت

انتشار: 18/07/26 برچسب ها : - -

وجیه الله شیرمحمدی ، دبیر جشنواره عکس هشت

ارایه محتوای مناسب به مخاطب و استمرار آن ، لازمه کار فرهنگی است

تهران، محل برگزاری چندین جشنواره رضوی و از جمله جشنواره هشت ویژه عکاسی با تلفن همراه است که برای اولین بار ایده آن به فکر جوان خوش‌فکر و هنرمند تهرانی وجیه‌الله شیرمحمدی رسید. این ایده، در میان علاقه‌مندان از استقبال بی نظیری برخوردار شد و با حضور داوران محبوب کشورمان از جمله کیارنگ علایی رنگ و بوی خاصی گرفت. برگزاری جشنواره هشت، هدف معنوی والایی دارد که تقویت فرهنگ رضوی است و تاکنون که دومین دوره آن در حال برگزاری است به موفقیت‌های بسیاری دست یافته است. با وجیه الله شیرمحمدی ، هنرمند و عکاس مبتکر تهرانی دبیر جشنواره عکس هشت به گفت‌و‌گو نشسته‌ایم:
۱۰۸۰۰ عکس ارسالی به دومین دوره جشنواره عکس ۸
جشنواره هشت، ویژه عکاسی با تلفن همراه است که برای دومین بار فراخوان آن منتشر می‌شود. تجربه برگزاری اولین دوره این جشنواره سال گذشته در دهه کرامت بود که تجربه خیلی موفقی را به دنبال داشت. بالغ بر ده هزار و هشتصد عکس در این جشنواره شرکت داشتند و داوران از بین آن‌ها آثاری را انتخاب کردند. این آثاردر نمایشگاهی واقع در باغ موزه قصر تهران به نمایش گذاشته شد و جوایزی هم به برندگان اهدا شد.
فرهنگ رضوی در فضای مجازی
وجیه‌الله شیرمحمدی همچنین گفت از آنجا که این جشنواره، بر پایه محیط مجازی شکل گرفته است، یکی از اهدافش هم تولید محتوا و موضوع فرهنگ رضوی در فضای مجازی است. ما سعی کردیم مبنا را بر فضای مجازی بگذاریم و این آثار را در این فضا انتشار دهیم. در دوره قبلی که جشنواره برگزار شد و فیلترینگ هم نبود، ما خیلی موفق بودیم. البته امسال هم موفق عمل خواهیم کرد. تا ۱۵ مرداد، مهلت ارسال اثر برای شرکت‌کنندگان در دومین دوره است. تا کنون ما بالغ بر دو یا سه میلیون بازدید داشته‌ایم و در فضای مجازی در صفحات مختلف اینترنتی و اجتماعی و کانال‌هایی چون تلگرام و اینستاگرام و… بالغ بر سه میلیون بازدیدکنننده داشته‌ایم.
کار فرهنگی، نیاز به برنامه‌ریزی دارد
اخلاقیات در جامعه خیلی کمرنگ شده و بهبود آن منوط به چند سال و یک دهه نیست. ما از ابتدا پی‌ریزی درستی نداشته‌ایم و این پی ریزی به مرور خراب شده که نیاز به فرهنگ‌سازی جدی دارد. وقتی داریم از فرهنگ حرف می‌زنیم منظورمان گسترش طرح و ایده است. استمرار، خوراک و محتوای خوب به مخاطب دادن لازمه کار فرهنگی است که باید امکان آن در بطن جامعه ایجاد شود. کار فرهنگی کاری نیست که بذر آن را امروز بکاریم و نتیجه فردا ببینیم؛ بلکه کار زمان‌بری است و همه باید برای این مهم تلاش کنیم.

منبع: خبرگزاری رضوی