نکات برگزاری همایش

خانه » اخبار و نوشته ها » دسته‌بندی نشده » نکات برگزاری همایش

نکات برگزاری همایش

انتشار: 22/05/13 برچسب ها :

نکات برگزاری همایش گرچه بسیار نانوشته اند و به صورت تجربی کسب میگردند اما در این مطلب قصد داریم بخشی از تجربیاتمان را با شما به اشتراک گذاریم.

ناگفته پیداست که برگزاری همایش یکی از اقدامات پر استرس به شمار می ‌رود. برای رسیدن به موفقیت باید تمامی نکات را درنظر گرفت تا بتوانیم به بهترین نحو ممکن همایشی برنامه ریزی و برگزار کنیم.

همانطور که پیش از این گفتیم نکاتی مهم را که مربوط به برگزاری موفقیت آمیز همایش می ‌باشد را در ادامه بیان می‌ کنیم.

با آشنایی بیشتر و توجه به این نکات می‌ توان استرس کمتری برای برگزاری ایونت و همایش ها داشته باشیم و با خیالی آسوده تر نسبت به اجرای رویدادها بپردازیم.

معرفی ضروری ترین نکات برگزاری همایش

برخی از نکات برگزاری همایش که کمک می کند شما رویدادی را به صورت موفقیت آمیز و بدون اشکال انجام دهید عبارت است از :

  1. اولویت بندی کارها

    یکی از مهم ترین نکاتی که شما برای برگزاری انواع همایش باید در نظر داشته باشید این است که کارهای خود را اولویت بندی کنید. اینکه لیست مختلفی از اقدامات متنوع تان را آماده کنید بسیار مهم می‌ باشد. وظیفه اصلی فردی که برگزارکننده همایش است طراحی کردن یک تجربه متفاوت برای شرکت کنندگان می باشد. به همین دلیل کارگردان همایش باید کارها را اولویت بندی نماید تا به صورت اصولی همایش برگزار شود.

    برنامه ریزی صفر تا صد یک رویداد توسط ایونت پلنر همایش انجام میشود. برای آشنایی بیشتر با وظایف ایونت پلنر این مطلب را بخوانید.+

    نقش ایونت پلنر در برگزاری همایش۲) مشخص کردن اهداف :

    هدف از برگزاری رویداد باید در همان ابتدا مشخص گردد.

    به عنوان مثال اگر ابعاد رسانه ای رویداد مهم است و شما می ‌خواهید رویداد برگزار شده تان در رسانه بازتاب بیشتری پیدا کند و میزان آگاهی افراد از محصولات و خدمات شما افزایش پیدا کند باید باید اجرای برنامه هایتان را در این مسیر قرار دهید.

    مشخص کردن اهداف تان برای برنامه‌ ریزی و همچنین برگزاری انواع همایش مهم و ضروری می باشد. آگاهی پیدا کردن در مورد اینکه چه اقداماتی را نیاز است انجام دهید تا همایش به بهترین نحو ممکن برگزار شود بسیار مهم است.

    ۳) برآورد مالی:

    پس از مشخص کردن اهداف وقت آن است که براساس نیازها و خواسته ها از برگزاری رویداد برآوردی دقیق تهیه کنیم. آگاهی از هزینه های اجرای مراسم میتواند در بهبود و کیفیت بالای اهمیت فراوان داشته باشد.

    نقش برآورد مالی در برگزاری همایش

    ۴) مذاکره کردن :

    یکی دیگر از نکات برگزاری همایش موفقیت آمیز که توجه به آن مهم است، مذاکره است.

    با مذاکره کردن با اشخاص مختلف می توانید رویداد های متنوعی را برای نمایش خود رقم بزنید.

    یکی از مهم ترین بخش هایی که باید با آنها مذاکره کرد شرکت های برگزار کننده همایش هستند. این شرکتها در صورت داشتن تیمی مجرب میتوانند در بهبود برگزاری همایش شما نقشی مهم داشته باشند.

    نفش رویای بهشتبا بخشی از خدمات مهم نقش رویای بهشت در حوزه برگزاری همایش اشنا شوید.

    ۵) اصولی عمل کردن:

    بسیاری از افراد بر این باور هستند که برگزاری انواع همایش یک کار آسان است. اما آگاهی از این موضوع که برگزاری انواع همایش ها و ایونت ها آسان نیست و باید اقدامات ضروری برای برگزاری آنها در نظر گرفته شود بسیار مهم است.

    اگر شما با اطلاعات کامل اقدام به برگزاری ایونت نمایید می توانید تمامی امور مربوط به ایونت را بدون نقص انجام دهید.

     

    برخی دیگر از آیتم هایی که باید برای آنها برنامه ریزی شود را پیش از این در این مطلب برایتان منتشر کرده بودیم.

    این مطلب را نیز مطالعه کنید.

    کلام آخر

    مشخص کردن اعضای تیم و وظایف هر یک از اعضا یکی دیگر از نکاتی می باشد که زمان برگزاری ایونت باید به آن دقت داشته باشید.اگر می خواهید در همایش تان اختلالی به وجود نیاید و تمامی اقدامات مورد نظرتان در کمترین زمان انجام گردد، می توانید با ما در مجموعه نقش رویای بهشت گفتگو کنید.

    کلیه تیم حرفه ای نقش رویای بهشت به خوبی با وظایف خود آشنا هستند و به بهترین نحو ممکن همایش را برگزار می کنند.

     

     

     

    نقش رویای بهشت

    نقش رویای بهشت