نمایشگاه شهر آفتاب

خانه » اخبار و نوشته ها » نمایشگاه شهر آفتاب
شهر آفتاب تهران

نمایشگاه شهر آفتاب

انتشار: 23/04/28 برچسب ها :

نمایشگاه شهر آفتاب به عنوان وسیعترین مجموعه نمایشگاهی در ایران است که با هدف ایجاد یک شهر نمایشگاهی متولد شده است. در این مطلب قصد داریم شما را با این مجموعه آشنا کنیم.

ایجاد فضاهای نمایشگاهی در نقاط مختلف یکی از ضرورتهای مراکز شهری است. در دهه‌ی هشتاد این مهم در تهران به عنوان یکی از مهم‌ترین پایتخت‌های جهان به خصوص در سطح آسیا ببش تر از پیش احساس شد.

در حالی که محل نمایشگاه سئول که موسوم به محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران است به عنوان مهم ترین فضای نمایشگاهی پایتخت شناخته میشد وجود و علل مختلف بروز مشکلاتی در این فضا باعث شد محلی دیگر برای احداث فضای نمایشگاهی ایجاد شود.

در سال ۱۳۸۴ تصمیم مسئولین برآن شد نمایشگاهی در جنوب تهران  در مساحتی در حدود ۱۳۸ هکتار ساخته شود و نمایشگاه بین المللی تهران به آنجا منتقل گردد.

شهر آفتاب تهران

عکس هوایی از مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب

این نمایشگاه پس از کش و قوس های فراوان در فروردین ۱۳۹۵ افتتاح شد. و در همین سال میزبان بزرگترین رویداد نمایشگاهی ایران یعنی نمایشگاه کتاب تهران شد.

افتتاحیه این رویداد در آن سال از چنان اهمیتی برخوردار بود که بیست و نهمین دوره این نمایشگاه نه در سطح وزیر بلکه با حضور رئیس جمهور وقت برگزار شد.

نمایشگاه شهر آفتاب با فضای دائم مسقفی شامل سه سالن به وسعت ۲۵ هزار متر مربع می‌باشد. این سالن ها با دارا بودن فضایی بسیار وسیع و سقفی مرتفع امکانات زیادی را برای شرکت کنندگان فراهم می آورد.

نور مناسب و تهویه و خوب و قرارگیری تمامی شرکت کنندگان در سالن هایی به یکدیگر متصل این امکان را فراهم میکند تا بازدیدکنندگان از اجبار در سالنهای کوچک با سقفهایی کوتاه در نمایشگاه سئول فاصله گیرند.

فضای موقت این نمایشگاه حدود ۲۸ هزار متر مربع است که در فاز بعدی با فضای دائم جایگزین می‌شود.

مجموعه نمایشگاهی شهر افتاب

راه های دسترسی این نمایشگاه را به چند راه میتوان تقسیم کرد .

این نمایشگاه در جاده تهران قم در کنار دانشگاه شاهد نرسیده به عوارضی آزاد راه قرار دارد.

اگر با ماشین شخصی خود به نمایشگاه می روید میتوانید اتوبان تندگویان را تا انتها بیایید و به سمت اتوبان قم حرکت کنید و به نمایشگاه بروید.

یکی دیگر از راه های دسترسی به نمایشگاه مترو شهر آفتاب است در کنار نمایشگاه قرار دارد.

دسترسی آسان مهم ترین ویژگی شهر آفتاب است، قرارگیری محیط نمایشگاه در کنار اتوبان تهران قم و همچنین نزدیکی و دسترسی به فرودگاه بین اللملی امام خمینی و همچنین هتلهای بسیار مجلل که در سایت فرودگاه قرار دارند از دیگر ویژگی های مثبت شهر آفتاب است.

از دیگر امکانات این نمایشگاه میتوان به داشتن پارکینگ های بزرگ، سرویس بهداشتی به تعداد بالا، داشتن سالن های بزرگ، رستوران و کافه ، داشتن سالن همایشات و …. اشاره کرد.
از جمله نمایشگاه های مهم دیگر در ایران میتوان به نمایشگاه های مشهد، بوشهر، اصفهان، شیراز، ایران مال تهران و کیش اشاره کرد.

همچنین از دیگر نمایشگاه های وسیع در جهان نیز میتوان به ترتیب به نمایشگاه های هانوفر آلمان، نمایشگاه فرانکفورت آلمان، نمایشگاه میلان ایتالیا، گوانگجو چین و کلن آلمان اشاره کرد. اگر نام آلمان را در این گاراگراف زیاد به کار بردیم دلیل آن این است که این کشور در حضوزه صنعت نمایشگاهی بسیار قدرتمند است.

ما به عنوان تیمی تبلیغاتی که یکی از مهم ترین فعالیتهایمان مستندسازی رویدادهای نمایشگاهی است همیشه توصیه میکنیم فعالیتهای نمایشگاهی به طور کامل به شهر آفتاب منتقل گردد.

البته ناگفته پیداست که شهر آفتاب نیز مشکلات خاص خود را دارد که باید در حل این مشکلات هر چه سریعتر اهتمام ورزید.

از مهم ترین رویداد های این مجموعه نمایشگاهی میتوان به نمایشگاه های صنعت خودرسازی، صنعت چاپ و بسته بندی، کشاورزی، موتور سازی، صنعت چوب و …. اشاره نمود.

نقش رویای بهشت مجری تبلیغاتی بسیاری از این رویدادها از دوره های گذشته تا کنون بوده است.