عکاسی مواد غذایی

خانه » نمونه کارها » عکاسی » عکاسی مواد غذایی

عکاسی مواد غذایی به عنوان یکی از مهم ترین زیرشاخه های عکاسی تبلیغاتی به شمار می آید. در این نوع از عکاسی به دلیل تنوع محصولات ارائه شده از لحاظ بافت و رنگ عکاس تبلیغاتی میتواند با ایجاد نورهای متنوع و با استفاده از خلاقیت در کادربندی و اصول زیباشناسانه به عکس هایی دلفریب دست یابد.

در عکاسی مواد غذایی باید توجه کافی به موضوع داشته باشیم در صورت عکاسی از میوه ها و سبزیجات باید به شادابی آنها دقت شود همچنین باید از میوه هایی استفاده کنیم که ضربه ای به انان وارد نشده باشد.

استفاده از نورپردازی های متنوع امکان خلق موقعیت های روز و یا شب رو به سوژه میدهد. توجه به اینکه محصول در چه زمانی از شبانه روز استفاده میشود بسیار مهم است. به عنوان مثال زمانی که از مواد غذایی مرتبط با صبحانه عکاسی میکنیم باید از نورپردازی روز استفاده کنیم و زمانی که یک نوشیدنی مثل دلستر موضوع عکاسی است شاید انتخاب نورپردازی دیگر میتواند به جذابیت اثر بیفزاید.

آنچه در عکاسی مواد غذایی تبلیغاتی اهمیت دارد این است که هدف از تولید این اثر باید افزایش اشتها و رغبت بیشتر به استفاده از خوراکی ها باشد، لذا استفاده از رنگها اهمیت خاصی دارد.

عکاسی مواد غذایی و چند نکته:

پس زمینه های مناسب:  انتخاب پس زمینه اولین و مهم ترین نکته اساسی در هر نوع عکس برداری است. هدف این است که سوژه حالت برجسته ای روی پس زمینه داشته باشد و این کار را با کنتراست رنگی که بین پس زمینه و سوژه وجود دارد انجام می دهیم.

وایت بالانس: انتخاب وایت بالانس صحیح در عکاسی مواد غذایی همچون سایر زیرشاخه های عکاسی تبلیغاتی از اهمیت بالایی برخوردار است. باید توجه کرد که با انتخاب محیط رنگی گرم یا سرد میتوان احساسات مختلفی را در در بیننده برانگیخت.

توجه به سایر عناصر مرتبط:

توجه به سایر عناصر مرتبط با این نوع از عکاس از اهمیت خاصی برخوردار است به عنوان نمونه باید توجه داشت که هنگامی که از بستنی قرار است عکسی تبلیغاتی ثبت کنیم باید از چه نوع ظروف و یا چه نوع از تزئینات مرتیط با بستنی استفاده شود.