عکس سلفی با ترفندهای کاربردی

خانه » اخبار و نوشته ها » عکس سلفی با ترفندهای کاربردی
عکس سلفی جذابتر با ترفندهای کاربردی

عکس سلفی با ترفندهای کاربردی

انتشار: 19/03/10 برچسب ها :

عکس سلفی مناسب و بی نقص نیازمند شناسایی امکانات تلفن هوشمند ماست. عدم دقت به تنظیمات اولیه دوربین از قبیل تنظیم نور و روشنایی، انتخاب صحیح فیلترها ، شناخت لنز مورد استفاده در دوربین موبایل عواملی است که میتواند عکس سلفی شما را جذاب نکند. اشاره به این نکته در این مطلب را ضرووری میدانم که نیاز به عکسهای سلفی نوعی فرهنگ درون رفتگی اجتماعیست که روز به روز گسترش میابد. در این مطلب قصد بازگشایی این جمله را نداریم و فقط در پی معرفی ترفندهایی هستیم برای سلفی جذابتر

نوردهی و توازن سفیدی صحنه را تنظیم کنید:

دوربین های گوشی های هوشمند امکان تنظیم نوردهی را با ضربه زدن به اسکرین یا صفحه نمایش گوشی را فراهم کرده اند. اگر شی مورد نظر شما به نحوی صفحه را تیره تر می کند دوربین آن را روشن تر می نماید. مثلا حضور یک جعبه تیره رنگ سبب تنظیم خودکار نور توسط موبایل شما میشود.

زاویه مناسب:

برای گرفتن عکس سلفی خسته نشوید و برای گرفتن عکس سلفی زوایای مختلف را امتحان کنید تا به نتیجه ای مناسب دست یابید. با بالا و پایین آوردن چانه خود سعی کنید بهترین موقعیت را برای عکس برداری ایجاد کنید.

نورها را پیدا کنید:

نورها همه جا هستند. به واسطه ی نور است که اجسام دیده میشوند اما یافتن نورهای جذاب نیازمند کمی دقت در محیط پیرامون ماست. نورهایی که توسط خورشید عالم تاب از میان شاخ و برگ درختان میتابد یا از میان دری نیمه باز خود نمایی میکند را بیابید. نورها در بسیاری از جاها وجود دارند آنها را ازدست ندهید و برای گرفتن یک عکس سلفی جذاب در میان نورها و سایه ها قرار گیرید.

عکس سلفی به کمک موبایل دوستان:

اگر میخواهید در محیط تاریکی عکس بگیرید در دسترس ترین نور مصنوعی که میتوانید از آن بهره بجویید نور صفحه موبایل و یا چراغ قوه موبایل دوستانتان است از آنها بخواهید با زاویه ۴۵ درجه به طور که در کادر عکس شما نباشند صورت شما را نورپردازی نمایند.

دست خود را کاملا باز کنید:

لنزهای دوربین موبایل عمدتا از نوع واید می باشند که باعث بزرگ شدن بینی شما در عکسها میشوند برای حل این مشکل از طول بازوی خود استفاده کنید یا این که با مونوپاد و دسته های سلفی ژست بهتری بگیرید.

نرم افزارهای ویرایش عکس:

برنامه های زیادی برای ویرایش عکس وجود دارد که امکان افزودن حجم موها، صاف کردن سطح پوست و… را برای کاربران فراهم می کنند. Facetune نمونه ایی از بهترین برنامه های ویرایش تصویر برای اندروید و iOS هستند.


فیلترهای صحیح انتخاب کنید:

تمام فیلترهای موجود در اینستاگرام و یا سایر اپلیکیشنها مرتبط برای هر عکسی مناسب نیستند. فیلترهایی که رنگ عکسها را به طرز اغراق آمیزی تغییر میدهند یا عکس را از فوکوس خارج میکنند فیلترهای مناسبی نیستند مگر اینکه اهداف خاصی را دنبال کنید. سعی کنید فیلترهای جذاب را شناسایی کنید.

کلیپ عملکرد | کلیپ گزارشی
اگر کارمند یک شرکت هستید این مطلب را بخوانید…

کادر بسته:

شلوغی پشت سرمان گاهی اوقات هم تمرکز روی عکس را کم میکند و هم از زیبایی عکس میکاهد. عکسی بگیرید که چهره شما کاملاً کادر را پر کند. هرگز برای این کار دوربین را نزدیک نکنید چون عکس شما بینهایت بد خواهد شد. عکس را ثبت کنید و بعد آن کراپ نمایید. البته این موضوع باعث کاهش کیفیت عکس شما نیز خواهد شد. من به شخصه فکر میکنم عکسی با کیفیت کمتر بهتر از یک عکس با بینی بزرگ است!!!

شانه های آویزان را فراموش کنید:

شانه های خود را کمی به عقب بکشید و با انحنا دادن به اندام خود عکسی جذاب بگیرید.

موها و عینک خود را فراموش نکنید:

بازی کردن با عینک روی چشم یا فرو بردن دستها در موها (البته به نحو درست) و یا روسری خود، میتواند بر جذابیتهای عکس سلفی بیفزاید

عکس سلفی با لبخند

لبخند در عکس سلفی:

داشتن لبخند روی لبهایتان بیشک میتواند لبخندهای دیگری برای مخاطبان شما که از شادی شما شاد میشوند ایجاد کند به علاوه یادتان باشد بیشتر چهره ها با لبخند زیباتر میشوند. اگر دندانهای مرتبی دارید میتوانید لبخند خود را بیشتر کنید.

انعکاس:

از انعکاس تصویر خود در اجسام براق، شیشه ها و یا آب غافل نشوید.

کارهای خطرناک:

از انجام کارهای خطرناک برای گرفتن سلفی پرهیز کنید. سلامتی شما بیش از هر چیز ارزشمند است.

نقش رویای بهشت | مرکز جامع خدمات روابط عمومی | فیلم . عکس . تیزر . گزارش عملکرد . رسانه . ستاد خبری
نقش رویای بهشت | مرکز جامع خدمات روابط عمومی