عکاسی همایش | سمینار | کنگره

خانه » اخبار و نوشته ها » عکاسی همایش | سمینار | کنگره

عکاسی همایش سمینار گردهمایی و کنگره را میتوان در شاخه عکاسی خبری دانست. مجریان برگزاری چنین مراسماتی برای انجام خدمات خبری و مستند سازی خود نیازمند عکاسی و البته تصویربرداری می باشند.

برای موفقیت در این حوزه عکاسی باید نکات مهمی را مدنظر داشت که در ادامه به آنها اشاره میشود.

تجربه در عکاسی همایش :

عکاسی از مراسماتی چون  سمینار و کنگره و… گونه ای از عکاسی خبری است که کسب توانایی در آن نیازمند تجربه ی بسیار است. شاید تجربه را بتوان مهم ترین رکن اینم شاخه از عکاسی دانست اما یقینا این تمام آن چیزی که لازم است نیست!!!

طبیعتا تجربه میتواند در بسیاری از موارد مهم باشد. تجربه به شما کمک میکند بهترین موقعیت را انتخاب کنید و در بین انبوه عکاسان و تصویربرداران بتوانید گلیم خود را از آب بیرون بکشید. تجربه یاریگر شماست تا موقعیت های حساس را از پیش شناسایی و برای تهیه کردن عکس از آنها برنامه ریزی کنید و عکس این موضوع نیز صادق است، بدین منظور که عکاسی مملو از اتفاقات از پیش تعیین نشده است و بیشک تجربه کافی میتواند برای گرفتن یک عکس حرفه ای برگی برنده باشد.

روابط عمومی بالا در عکاسی همایش :

روابط عمومی بالا نقشی به سزا برای رسیدن به روزی خوب در یک ویزیت عکاسی خبری دارد. بخشی از مهارت در برخورد با اتفاقات میتواند با تجربه به وجود آید. اما بخشی دیگر نه در کلاس درسی تدریس میشود و نه با تجربه به وجود می آید.

روابط عمومی بالا بخشی از آموزه هاییست که از کودکی و در محیط پیرامون ما با آن بزرگ میشویم و بی آنکه کسی آن را به ما بیاموزد بخشی از ویژگی های فردیمان میشود.

توانایی جسمی:

یکی دیگر از مواردی که در عکاسی مراسمات اینچنینی با آن برخورد میکنیم سختی و مشقت در بسیاری از موارد است. طولانی بودن زمان پروژه و مشکلاتی دیگر که میتواند منجر به تحلیل رفتن قوای جسمی شود مشکلی است که باید برای آن چاره جست.

یک عکاس خبری باید بتواند توانایی جسمی خود را در تمام طول مدت کاری خود در سطح خوبی نگاه دارد. داشتن وزن بالا از چابکی شما میکاهد و شما را زود خسته میکند. همچنین داشتن قوای جسمی پایین شما را برای رسیدن به هدف و رضایت مشتری دور میکند.

مطالعه و بررسی:

پیش از آغاز مراسم نسبت به برنامه همایش، اشراف کامل باید داشت. سالن را باید بررسی کرد و بهترین موقعیت نورها را شناسایی نمود. مهمانان ویژه را باید شناخت و اگر نام آنها برایمان آشنا نیست میتوان از فضای وب بهره جست.

بیشک سفارش دهندگان دوست دارند که عکسهای پرتره ی خوبی از مهمانان ویژه و سخنرانان داشته باشند. همچنین باید از برنامه های جانبی اطلاع کافی داشته باشید. به عنوان مثال از زمان رونمایی کتابی خاص که قرار است در حاشیه مراسم معرفی شود مطلع باشید تا در آن زمان به هر دلیلی دور از آن صحنه نباشید.

رعایت زمان:

بسیاری از اتفاقات مهم خبری در یک مراسم در دقایق نخست رخ میدهد. عکاسی از اینگونه مراسمات نیازمند درک این نکته است که زمان رکنی مهم در زوایای مختلف این نوع عکاسی دارد. باید برنامه ریزی دقیقی برای حضور در مراسم داشت و پیش از آغاز مراسم در سالن حضور پیدا کرد.

همچنین پس از پایان مراسم باید در سریعترین زمان ممکن عکسها را برای بازتاب رسانه ای در اختیار تیم خبری قرار داد. البته باید دانست که سرعت در این موضوع بسیار مهم است و لازم است که بنا برنیاز سفارش دهنده عکسهای گرفته شده در حین مراسم نیز در اختیار تیم خبری قرار گیرند تا به سرعت منتشر شوند.

ذکر این نکته ضروریست که تهیه عکسهای بسیار خوب اگر در زمان خود مورد استفاده قرار نگیرند شاید بدترین اتفاق در عکاسی خبری باشد.

تجهیزات حرفه ای:

عکاسی خبری نیازمند داشتن تجهیزات مناسب و حرفه ای است. یک روز خوب با دارا بودن ابزار مناسب شکل میگیرد. انتخاب ابزار مناسب و استفاده از قابلیت های دوربین عکاسی در جهت ثبت رویدادهای مهم نکته ی دیگریست که نیازمند مهارت و توانایی هنرمند عکاس است.

کاربردی ترین و مهم ترین وسایلی که در عکاسی همایش لازم است:

    1. دوربین حرفه ای با قابلیت تهیه عکس Raw و همچنین سرعت بالا در عکاسی

 

  1. لنز تله مناسب، لنز ۷۰-۲۰۰ عمومی ترین لنزیست که عکاسان خبری به آن نیاز دارند اما اگر قرار باشد از همایشی در سالن بزرگی عاسی شود که امکان نزدیک شده به سوژه نیز مقدور نباشد باید از لنزهایی با فاصله کانونی بلندتر استفاده کنیم.
  2. لنز واید مناسب. جذاب ترین لنز مورد استفاده در این حوزه لنز ۱۶-۳۸ است. البته لنزهایی مثل ۱۷-۴۰ نیز میتواند کاری در خور توجه انجام دهد.
  3.  حداقل ۲ کارت حافظه
  4.  باطری اضافه و همچنین شارژر
  5. لپ تاپ نیز یکی دیگر از تجهیزاتی است که میتواند به شما کمک کند برای آنکه عکسهای خود را به موقع تحویل تیم خبری و یا سفارش دهنده دهید.
  6.  نرم افزارهای ویرایش عکس
  7. رم ریدر
  8. در برخی از موارد نیز داشتن یک تک پایه شاید به کمک عکاس آید.

ویرایش و ادیت:

تسلط کافی به نرم افزارهای ویرایش و ادیت عکس مهارتیست که بی آنکه آن را داشت نمیتوان از پس پروژه های عکاسی خبری برآمد. برای جلب رضایت مشتری لازم است در کمترین زمان ممکن عکسها برای استفاده در فضای وب چه ابعاد رسانه ای و چه سوشال مدیا برای کارفرما ارسال گردد.

هنرمند باشید:

در پایان نکته ای را یادآور میشویم که راهگشای بسیاری از مسائل است. برای موفقیت در این حوزه هنرمندانه بیندیشید. هنرمندانه تصمیم بگیرید و هنرمندانه عمل کنید.

نوشته شده توسط نقش رویای بهشت

عکاسی همایش | سمینار | گردهمایی

عکاسی همایش | سمینار | گردهمایی

 

 

عکاسی همایش | ستاد خبری | مستندسازی
مرکز جامع خدمات روابط عمومی | عکاسی همایش