عکاسی صنعتی مواجه بی واسطه

خانه » اخبار و نوشته ها » عکاسی صنعتی مواجه بی واسطه
عکاسی تبلیغاتی عکاسی صنعتی عکاسی از ادارت عکاسی پوشاک عکاسی کیف و کفش عکاسی مدلینگ عکاسی فضای اداری عکاسی موادغذایی محسن زین العابدینی عکاس نقش رویای بهشت مجری برگزاری نمایشگاه فرهنگی و هنری نمایشگاه عکاسی عکاسی تبلیغاتی عکاسی صنعتی عکاسی کار تیزر تبلیغاتی تیزر صنعتی

عکاسی صنعتی مواجه بی واسطه

انتشار: 18/01/30 برچسب ها :

عکاسی صنعتی به شاخه ای از عکاسی اطلاق می شود که در آن عکاس صنعتی به نمایش کاملی از کالا می پردازد و عکسی از محصول ارائه می دهد که نمایش کاملا واقع گرایانه از محصول دارد تا مشتری نمایی درست از محصول عکاسی شده داشته باشد.

عکاسی صنعتی با استفاده از نگاه زیباشناسانه در انتخاب زوایای صحیح از یک سو و از سویی دیگر توان استفاده صحیح از ادوات نورپردازی می تواند به نتیجه مطلوب و دلخواه برای خود و سفارش دهنده دست یابد.

به عبارت ساده تر عکاسی صنعتی نوعی از عکاسی است که هنرمند عکاس هیچ گونه دخل وتصرفی در آن ندارد یا اگر دارد این اندیشه و تفکر صرفا جهت سامان دادن به کادربندی عکس است تا به جهت اصول عکاسانه مشکلی نداشته باشد و یا نوردهی یا نورپردازی درست باشد.

عکاسی صنعتی به مجموعه عکس هایی از قبیل به نمایش گذاشتن محصولات و فعالیت های کمپانی های تولیدی یا خدماتی نیز اطلاق می شود این نوع از عکاسی به عنوان عنصری مهم و اثربخش برای طراحان گرافیک محسوب میگردد و ارتباط دو هنرمند گرافیست و عکاس در پروژه های مهم و بزرگ حائز اهمیت است.

این ژانر در برگیرنده آثاری است که به تولیدکننده کمک می کند تا محصولاتش را معرفی و به واسطه ی آن تبلیغ نماید و در نهایت به فروش برساند. وظیفه این هنر هم جز این نیست، شناخت کافی از محصول و نمایش بی واسطه از آن با انتخاب زوایای درست که به نمایش صحیح محصول کمک کند.

آنچه تا کنون در خصوص عکاسی صنعتی گفته شد آشکارا مشخص می گرداند که یک عکس خوب صنعتی می تواند عکسی ساده باشد که ارتباطی دوسویه بین مشتری و فروشنده برقرار می نماید. و شاید به گزاف نباشد که اگر بگوییم که عکس خوب صنعتی عکسی است که می تواند یکی از مهم ترین علل فروش محصول توسط یک کمپانی قدرتمند نسبت به سایرین است. لذا رقابت محصولات با رشد و گسترش فضای مجازی با نمایش و ارائه درست محصولات از طریف رسانه ای گویا به نامک عکاسی است زیرا در بسیار از موارد به خصوص فروش های خرد این عکس ها هستند که با مشتری حرف می زنند.

نقش رویای بهشت | مجموعه شرکت فرش

آنچه وجه تمایز این ژانر نسبت به سایر رشته های عکاسی است مواجه مخاطبان بی شمار و بعضا مخاطبانی است که خود را بدون واسطه در مقابل عکس های صنعتی می بینند امروزه شما از زمانی که از درب منزل خارج میشوید تا به محل کار خود بروید در میانه ی بزرگراه ها به صورت مداوم و ناخواسته با عکسهایی روبه رو میشوید که جهت معرفی یک محصول ارائه میشوند و شما را با برند و کالایی آشنا میگردانند بی آنکه خود بخواهید در مقابل این اثر هنری قرار بگیرید اینجا زبان قدرتمند عکاسی است که سخن می گوید.

عکاسی از مواد غذایی، کیف و کفش، پوشاک، انواع وسایل مورد استفاده در آشپزخانه، مبلمان، فرش و کف پوش، وسایل گرمایشی و سرمایشی، جواهرات و ساعت و صدها و صدها محصول دیگر در کنار عکس هایی از خطوط تولید شرکت ها، کوره ها و دستگاه های عظیم الجثه همگی میتوانند سوژه های عکاسی صنعتی قرار گیرند. که همگی در معرفی محصول خاصی نقش خواهند داشت.

استفاده از عکاسی صنعتی امروزه بیش از هر زمان دیگری احساس میشود، نیاز به این نوع از عکاسی در تهیه کاتالوگ و بروشورها، تابلوهای تبلیغاتی فروشگاهها، پوسترهای تبلیغاتی، بیلبوردها، و فضای مجازی و … وجود دارد که تنها نمونه هایی از مواردی است که یک شرکت را مجاب به تهیه عکسهای صنعتی میکند.

در این گفتار سعی بر تمرکز تعریف عکاسی صنعتی بود اما مرز میان این نوع عکاسی با شاخه عکاسی تبلیغاتی بسیار نزدیک است، به صورت کلی میتوان عکاسی تبلیغاتی را گونه ای از عکاسی دانست که تمرکز اصلی آن تبلیغ یک محصول است تا معرفی بی واسطه ی آن.

انتخاب عکاسی که بتواند شما را به عنوان تولیدکننده و یا فروشنده ی یک محصول خاص به سرمقصد اصلی برساند یکی از مهم ترین انتخاب های شما است. در صورت انتخابی نادرست علاوه بر صرف هزینه های اضافی می تواند در نتایج فروش شما نیز تاثیرگذار بوده و شما را از مسیر صحیح دور نماید. مجموعه نقش رویای بهشت با دارا بودن استودیوی حرفه ای برای انجام پروژه های متعدد عکاسی صنعتی و با دارا بودن عکاسانی خوش ذوق و مجرب می تواند انتخابی درست و آگاهانه برای شرکت های تولید کننده ی محصولات باشد.

نقش رویای بهشت شما را به دیدن نمونه هایی از آثار خود در حوزه عکاسی تبلیغاتی و صنعتی می نماید.

عکاسی مواد غذایی | نقش رویای بهشت عکاسی تبلیغاتی و صنعتی

عکاسی مواد غذایی | نقش رویای بهشت عکاسی تبلیغاتی و صنعتی