بخش بین الملل بیست و ششمین نمایشگاه قرآن کریم به کارگردانی نقش رویای بهشت

خانه » اخبار و نوشته ها » بخش بین الملل بیست و ششمین نمایشگاه قرآن کریم به کارگردانی نقش رویای بهشت

بخش بین الملل بیست و ششمین نمایشگاه قرآن کریم به کارگردانی نقش رویای بهشت

انتشار: 18/06/27 برچسب ها :

 

بخش بین الملل نمایشگاه قرآن به کارگردانی نقش رویای بهشت برگزار شد.

بخش بین الملل نمایشگاه قرآن کریم پس از ۳ سال تعطیلی و خاموشی، با حضور مهمانان ایرانی و کشورهای خارجی در طبقه دوم شبستان امام خمینی (ره) و به کارگردانی نقش رویای بهشت افتتاح شد.

بخش بین الملل بیست و ششمین نمایشگاه قرآن کریم با اجرای اسماعیل آذر برپا شد، محمود واعظی رئیس مرکز مطالعات اسلامی دانشگاه تهران و دبیر بخش بین الملل نمایشگاه طی ایراد سخنانی اظهار کرد: بخش بین الملل نمایشگاه قرآن در این دوره با بهره گیری از توفیق الهی و نگاه آینده پژوهانه مجموعه ظرفیت های قرآنی جمهوری اسلامی را ساماندهی می کند.

وی افزود: فعالیت های قرآنی ایرانی شامل بخش های متفاوتی است که یا مغفول مانده اند و یا بین فعالیت های ملی دیده نمی شوند. بر همین اساس با اهتمام ویژه معاون قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان ارتباطات اسلامی برنامه های چشمگیری برای دیده شدن سرمایه های قرآنی ایران تدوین شده است.

بخش بین الملل نمایشگاه قرآن کریم در حالی مراسم خود را افتتاح نمود که نمایندگان مؤسسه صادق آل محمد(ص)، مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، مجمع جهانی اهل بیت(ع)، المهتدون(ره‌یافتگان)، مؤسسه فرهنگی ترجمان وحی، دارالقرآن آستان حسینی، مرکز ارتباطات و بین‌الملل حوزه‌های علمیه، غرفه افغانستان و…از جمله افرادی بودند که در این مراسم حضور داشتند و برای همین مسئله تیم کارگردانی مراسم ضمن ایجاد تدابیری برای جذابیت برنامه سعی نمود به گونه ای توجه مهمانان را به این موسسات که در نمایشگاه حضور فعال داشتند را جلب نماید همین مسئله تمامی شرکت کنندگان در این بخش از نمایشگاه را امیدوار به دیده شدن توسط مسئولین و برگزارکنندگان نمود.

عبدالهادی فقهی زاده، معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد، سخنران پایانی این نشست بود که معرفی ظرفیت قرآنی نظام جمهوری اسلامی ایران و پیروان مذهب تشیع به مخاطبان بین‌المللی را از اهداف مهم برپایی این بخش دانست. وی گفت: ما تلاش می‌کنیم از طریق برپایی بخش بین‌الملل نمایشگاه قرآن به جهانیان بگوییم که بی‌اعتنایی شیعیان به قرآن تهمتی ناروا است. معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد، فعالیت بخش بین‌الملل نمایشگاه قرآن کریم را مثبت ارزیابی کرد و گفت: ما باید فعالیت‌های قرآنی بین‌المللی را گسترش دهیم و بخش بین‌الملل امسال شروع مجدد خوبی بود.

وی گفت: حضور فعالان قرآنی و فرهنگی از تونس، الجزایر، افغانستان و عراق و حضور برخی شخصیت‌ها در نشست‌های تخصصی این بخش از دستاوردهای مهم بخش بین‌الملل نمایشگاه قران کریم بود.

فقهی‌زاده در پایان گفت: ما تلاش داریم در سال‌های آینده بخش بین‌الملل نمایشگاه قرآن را پژوهش‌محورتر کنیم و چهره‌های علمی و قرآنی جهان اسلام را دعوت کنیم.

کارگردانی بخش بین الملل نمایشگاه قرآن کریم یکی از سخت ترین بخش های این نمایشگاه بود. فرصتی برابر با ۴۸ ساعت و ساخت تیزرها و کلیپ های متنوع در باب بخش بین الملل نمایشگاه قرآن کریم و به زبانهای فارسی، عربی و انگلیسی دشواری اجرای مراسم و کارگردانی افتتاحیه این بخش را دوچندان می نمود.

نقش رویای بهشت با اتکا بر تجربه ی خود در سالیان گذشته و به لطف خداوند بزرگ و توان هنرمندان فعال در این مجموعه توانست در مدت کمتر از ۴۸ ساعت بخش بین الملل بیست و ششمین نمایشگاه قرآن کریم را با کارگردانی شایسته اجرا و افتتاح نماید.

در مراسم افتتاح بخش بین الملل نمایشگاه قرآن کریم علاوه بر معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سفرای کشورهای اسلامی نیز حاضر و سخنرانی نمودند. تیم کارگردانی بخش بین الملل بیست و ششمین نمایشگاه قرآن کریم با علم بر حضور سفیر کشور فلسطین در این برنامه ضمن ساخت میان برنامه ای کوتاه ۵۰ ثانیه ای با استفاده از آیات قرآن کریم و همچنین ارتباط آن به مردم مظلوم فلسطین توانست رضایت حاضرین به خصوص مهمانان کشور فلسطین را جلب نماید.

در کارگردانی بخش بین الملل بیست و ششمین نمایشگاه قرآن کریم از ۵ مانیتور استفاده شد که هماهنگی مانیتورها در طول اجرای مراسم به جذابیت برنامه افزود همچنین برای کاهش خستگی در طول مراسم تدابیری توسط تیم کارگردانی اندیشه شده بود به طوری که در طول اجرای مراسم با وجود روزه دار بودن مخاطبین خستگی نتوانست بر آنان غلبه کند و پخش آیتم های جذاب همگی را درگیر برنامه کرده بود.

در طوا اجرای مراسم نمایش دهها میان برنامه بر روی مانیتورها با نمایشی آرام بدون وارد کردن خدشه ای در اجرای برنامه این پروژه را یکی از موفق ترین برنامه هایی که توسط نقش رویای بهشت اجرا شده بود نمود.

در پایان این مراسم از نشریه تخصصی بخش بین المللی نمایشگاه قرآن که با چهار زبان تولید و منتشر شده است، رونمایی شد. همچنین از قرانی به خط پشتو نیز رونمایی گردید.

در اینجا ما برخی از میان برنامه های اجرا شده در مراسم افتتاح بخش بین الملل نمایشگاه قرآن کریم رابرای شما به نمایش میگذاریم.