کلیپ گزارش عملکرد

خانه » اخبار و نوشته ها » کلیپ گزارش عملکرد
کلیپ عملکرد | کلیپ گزارشی

کلیپ گزارش عملکرد

انتشار: 18/12/15 برچسب ها :

کلیپ گزارش عملکرد یکی از نیازهای نهادهای مختلف دولتی و خصوصی است. ادارات مختلف و بنگاه های اقتصادی برای ارائه گزارش به مدیران ارشد و یا ذینفعان خود نیازمند تهیه کلیپ گزارش عملکرد می باشند.

در این نوشتار قصد داریم به سوالهایی که ممکن است برای ساخت یک کلیپ گزارشی با آن روبه رو شوید پاسخ دهیم.

چرا باید کلیپ گزارش عملکرد و گزارشی بسازیم؟

اساسا پاسخگویی به این سوال که چرا باید کلیپ عملکرد ساخته شود برای آنکه اهداف ما را روشن سازد ضروریست.

پاسخ به این سوال میتواند تیم تولید را در مسیری درست قرار داده و در رسیدن به نتیجه ی مطلوب یاریگر باشد. اما پاسخ به اینکه باید گزارشی مصور ساخته شود یا تنها به تهیه یک گزارش مکتوب بسنده نمود بر نحوه ی مدیریت و سیاست های مدیریتی بازمیگردد.

به عقیده ی بسیاری از مدیران توانمند در عرصه ی دولتی و نهادهای تجاری تهیه یک کلیپ موفق به مراتب موثر تر از ارائه ی گزارشی متشکل از ۱۰۰ صفحه در کنار برگزاری جلسه ای عریض و طویل برای ارائه ی گزارشی به مدیران بالادست و یا سهام داران یک شرکت است.

علت برتری یک کلیپ را میتوان در استفاده از مدیایی متفاوت با بهره جستن از تصویر و موسیقی عنوان کرد. ارائه گزارشی منسجم، هدفمند و از پیش برنامه ریزی شده در مدت زمانی کوتاه برای رسیدن به اهداف مورد نظر.

از سویی دیگر ارائه گزارش در بسیاری از موارد در شیوه ی کلاسیک و سنتی خود مقدور نمی باشد.

به عنوان مثال ترتیب جلسه ای برای ارائه ی گزارشی از یک نهاد و سازمان زیرنظر یکی از وزارتخانه ها برای رئیس جمهور به راحتی امکان پذیر نمی باشد. اما امکان نمایش کلیپی گزارشی قابل انجام خواهد بود.

از دیگر علل آنکه مدیران مجاب به ساخت کلیپ های عملکرد میشوند دسترسی همگان به آن میباشد.

به عنوان مثالی دیگر استانداری کرمانشاه برای آنکه اقدامات خود را در زمینه رسیدگی به زلزله زدگان نشان دهد باید گزارشی ملموس به مردم ارائه دهد. بیشک راه مناسب و در دسترس، ساخت یک کلیپ گزارشی است که اینک میتواند با رنگ و بوی فیلمی مستند باشد که از طریق رسانه ی ملی به نمایش درآید.

ساخت کلیپ گزارش عملکرد چه کاربردی دارد؟

ساخت کلیپ گزارشی میتواند بنا بر نیازهای سفارش دهنده کاربردهای متنوعی داشته باشد. برخی از مهم ترین کارایی این نوع از گزارش به شرح زیر است:

مستند سازی اقدامات صورت گرفته به صورتی شایسته که یکی از نیازهای ضروری برای هر نهادی می باشد.

ایجاد موج رسانه ای با اهداف و نیات خاص

کاربرد تبلیغاتی

نمایش در جلسات هیات مدیره ، مدیران ارشد و یا نهادهای بزرگ غیرقابل دسترس در مدت زمانی کوتاه

نمایش در مجمع عمومی و فوق العاده سهام داران با اثرگذاری بالا

نمایش از طریق شبکه های مجازی همچون تلگرام و اینستاگرام

نمایش و پخش سراسری از طریق رسانه ملی

بارگذاری گزارش عملکرد در فضای وب  برای نمایشی طولانی مدت

کلیپ گزارشی با چه نرم افزارهایی ساخته میشود؟

برای ساخت کلیپ گزارشی باید تسلط کافی به تمامی نرم افزار های گرافیک و تدوین داشت. خروجی قابل قبول و در حد استانداردهای حرفه ای نیازمند تخصص و مهارت در استفاده از این نرم افزارهاست.

Premiere

Aftereffect

Edius

FinalCut Pro

Blender

Photoshop

Indesign

CorelDRAW

چه مدت زمانی برای یک کلیپ گزارش عملکرد مناسب است؟

تجربه ی همکاری و ساخت کلیپ های گزارشی متنوع به ما این موضوع را ثابت نموده است که تولید گزارش های کوتاه به مراتب برای تیم تولید سخت تر است اما تاثیرگذار تر خواهد بود. در دنیایی که رشد تکنولوژی به کاهش صبر مردم دامن زده است تولید کلیپ کوتاه موثرتر واقع میشود.

اما نکته ی حائز اهمیت این است که بدانیم جامعه ی هدف و مخاطب کلیپ ساخته شده کیست؟ مدیران ارشد؟ سهامداران متخصص؟ عموم مردم؟ نوجوانان؟ زنان خانه دار؟ و یا دانش آموزان؟

همچنین لازم است بدانیم که این گزارش مربوط به یک فصل و یا یکسال است؟ و یا اینکه گزارش عملکردی ۵ ساله است؟ و یا اینکه قرار است عملکرد یک مدیر یا یک معاونت خاص برای انجام پروژه ای را به نمایش بگذارد.

اندیشیدن به این سوالات میتواند راهگشای پاسخگویی مناسب به این پرسش باشد که چه مدت زمانی برای ساخت یک کلیپ مناسب است.

به طور میانگین و به طور عمومی بهترین زمان برای یک کلیپ گزارشی بین ۴ تا ۷ دقیقه می باشد که بنا بر نیاز و نوع مخاطبین انتخاب میشود.

کلیپ گزارشی در چه مدت زمانی ساخته خواهد شد؟

در پاسخ به این پرسش باید گفت که این موضوع ارتباط مستقیم به میزان آماده بودن دیتای لازم و همچنین مهارت تیم اجرایی دارد. آنچه بیشترین زمان را برای ساخت یک کلیپ به خود اختصاص میدهد نهایی شدن متن کلیپ و آماده شدن محتوای مرتبط با متن را دارد.

تیم اجرا کننده ی کلیپ نیز در صورتی که دارای هنرمندان باتجربه از یکسو و داشتن امکانات و تجهیزاتی از قبیل استودیوی تصویربرداری، تجهیزات لازم و حرفه ای تصویربرداری، استودیو ضبط صدا و همچنین باکس تدوین حرفه ای، از دیگر سو باشد میتواند نوید بخش ساخت کلیپ مورد نظر در کوتاه ترین زمان ممکن باشد.

در برخی موارد تمام زمانی که برای ساخت یک کلیپ وجود دارد کمتر از یک روز است!!! ما بارها با این چالش روبه رو بوده ایم و سربلند از آن بیرون آمده ایم

کلیپ گزارشی با چه هزینه ای قابل ساخت است؟

آیتم های زیادی میتواند بر روی هزینه ی نهایی یک کلیپ موثر باشد که از آن جمله میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

نوع کلیپ از جمله اینفوگرافی یا رئال و یا ترکیبی!

زمان نهایی و خروجی کلیپ؟

مدت زمان در اختیار گذاشتن پروژه به تیم تولید.

نریتور

برای ساخت یک کلیپ گزارش عملکرد به چه متریالی نیازمند هستیم؟

تعریف هدف از ساخت و شناسایی مخاطبین اولین چیزی است که به آن نیاز داریم. با مشخص شدن این موضوع اقدام به تهیه متن کلیپ می نماییم و  سپس محتوای لازم براساس متن تامین خواهد شد.

این محتوا شامل اسناد و مدارک مکتوب، عکسها، فیلم ها و هر آنچه که بتواند در رسیدن به خروجی مفید یاریگر ما باشد است.

گاهی برای تامین بخشی از محتوا نیازمند تصویربرداری جدید هستیم در این صورت باید با کیفیت و دقت بالا و حضور کارگردان پروژه اقدام به تصویربرداری نماییم.

در راستای متریال مورد نیاز باید موسیقی مناسب پروژه را انتخاب و یا در کارهای خاص تبلیغاتی و یا انتخاباتی آن را بسازیم.

ضبط نریشن و آماده سازی آن آخرین کار پیش از شروع مرحله تدوین است.

آیا کلیپ عملکرد سازمانی را میتوانیم خودمان تولید کنیم؟

بدون شک اگر صاحب ذوق و استعداد لازم در این زمینه باشید و همچنین آشنا با نرم افزارهای تدوین باشید میتوانید کاری انجام دهید که توجه مدیرتان را به خود جلب نمایید.

اما چنانچه فاقد این شرایط هستید بیشک تلاش شما تا مدتها به نتیجه ی مثبت نخواهد رسید.

از طرفی بهترین پیشنهاد برای چنین شرایطی یا استفاده از شرکت های متخصص در این حوزه هستند و یا اگر قصد هزینه کردن در این حوزه را ندارید تهیه پاورپوینت های جذاب گرافیکی است.

چرا نقش رویای بهشت گزینه ی مناسبی برای سفارش تولید کلیپ عملکرد است؟

نقش رویای بهشت مجری تهیه و تولید کلیپ های متنوع گزارشی برای نهادها و سازمانهای مختلف از جمله وزارت صنعت معدن و تجارت، شهرداری مشهد، دبیرخانه مشهد ۲۰۱۷، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مرکز ملی فرش ایران و… بوده است.

در این زمینه بیش از ۵۰ اثر تولید شده است که ما تنها تعداد اندکی از آنها در سایت شرکت منتشر کرده ایم. این موضوع نشان دهنده جلب اعتماد مشتریان در این سالها نسبت به ما است.

تعهد در قبال پذیرش مسئولیت اصلی ترین رسالت ما در هنگام پذیرش انجام هرگونه خدمتیست که بیشک میتواند خاطره ای خوش را برای شما به ارمغان آورد.

برخی از ویژگی های نقش رویای بهشت:

تعهد کاری

تخصص و مهارت

حضور هنرمندان صاحب تجربه و حرفه ای

دارا بودن تجهیزات حرفه ای

روابط عمومی

داشتن کد اقتصادی و گواهی ارزش افزوده

برای کسب مشاوره با ما تماس بگیرید ۰۲۱۶۶۹۴۱۰۶۱